dinsdag 18 december 2012

Dione de Graaff bij Paul de Leeuw Pau!l


Dione de Graaff te gast bij 'Pau!l', programma van Paul de Leeuw


Naast Dutch babe Dione de Graaff was Jeroen van Koningsbrugge zaterdag te gast in de achtste aflevering van Pau!l. Van Koningsbrugge is vast panellid van 'Ik Hou van Holland' en maakt samen met Dennis van de Ven het programma 'Neonletters'.


Ook te gast dus: schaatspresentator van Studio Sport Dione de Graaff, topkok Robert Kranenborg en Tijl Beckand, die veel lof ontving voor zijn klassieke tv-programma ‘De Tiende van Tijl’.

Danny de Munk en Henk Poort laten zich zaterdag optuigen in de Vladip! Muziek is er van JURK!, de zangformatie van Jeroen van Koningsbrugge en Dennis van de Ven.

Uiteraard is er weer ruim aandacht voor de ‘Kwis’ met cabaretiers Joep van Deudekom, Rob Urgert, Niels van der Laan en Jeroen Woe, waarin Paul de Leeuw zijn best zal doen de AU!-vragen weg te spelen.
 

Dione de Graaff (Bussum, 9 juni 1969) is een Nederlandse televisiepresentatrice.

De Graaff, dochter van de VARA-eindredacteur Jan de Graaff, groeide op in Leusden en ging in Amersfoort naar de middelbare school. Na een jaar Frans te hebben gestudeerd ging ze naar de Academie voor Journalistiek en Voorlichting in Tilburg.

Tussen 1993 en 1995 werkte ze bij Omroep Amersfoort. Hierna kreeg ze een stageplaats bij NOS Studio Sport, waar ze later een van de vaste presentatoren werd. Sinds 1995 is ze een van de presentatoren van het televisieprogramma NOS Studio Sport. De Graaff had een relatie met Chris Götte, drummer van BLØF die op 17 maart 2001 omkwam bij een motorongeluk. Dione de Graaff is supporter van de Tilburgse voetbalclub Willem II. Ze won in 2002 de Nationale Nieuwsquiz van de NCRV.


Dione de Graaff oneens met Mart Smeets

Dione de Graaff is, in tegenstelling tot collega Mart Smeets, voorstander van het presenteren met autocue.

Mart sprak zich eerder bij Eva Jinek op Zondag van WNL uit: "Grote nieuwslezers kunnen dat zonder autocue." Eva Jinek was het daarmee oneens, Dione de Graaff ook.

"Mart roept het al heel lang, ik voel me niet zo aangesproken. Het is bij sportjournaals wel handig. Bij Studio Sport doen we het vaak zonder", vertelde ze bij Pau!l, de zaterdagavondshow van Paul de Leeuw.

Het ligt ook aan de lengte van de uitzendingen, vindt Dione de Graaff.

"Mijn vader werkte vroeger voor Achter het nieuws en heeft ook gepresenteerd (...) Ze gebruikten toen voornamelijk geen autocue omdat het er niet was."

Samen met Mart presenteert Dione de Graaff maandag het Sportgala. "Zonder autocue."

Dione de Graaff snapt niets van The Sopranos

Dione de Graaff heeft enorm veel moeite om de veelgeprezen serie The Sopranos te begrijpen. Dat bekent de NOS-ster in Mikro Gids.

Dione de Graaff heeft de pilot wel twee keer gekeken. “Ik keek aflevering één van The Sopranos, maar ik was erg moe. Ik ging de volgende dag de volgende aflevering kijken en ik snapte er niks van. Ik dacht: ja, ik heb gisteren ook helemaal niet goed gekeken.

Ik ben op een avond weer de eerste aflevering gaan kijken en toen gebeurde precies hetzelfde“, vertelt Dione de Graaff.

Veel liever kijkt Dione de Graaff naar Dexter. “Mijn absolute favoriet is Dexter. Ik kan mij niet heugen dat ik een serie zó spannend vond. En het is af en toe nog geestig ook. Dat vind ik heel knap van de makers: het is hartstikke spannend, maar soms moet je ook grinneken.”

Dione de Graaff wordt wild van hoofdrolspeler Dexter Morgan. “Mijn vriend weet ervan, hoor. Maar best wel raar eigenlijk: verliefd op een seriemoordenaar. Ik vind hem helemaal niet knap, maar we zijn inmiddels met serie vijf bezig en dan krijg je toch een band met zo iemand, hè.”

Voor Dione de Graaff en haar partner is Dexter een denkbeeldige vriend geworden. “Wij zeggen thuis weleens tegen elkaar: hoe zou het eigenlijk met Dextertje zijn?“

Deze week in Televizier aandacht voor Dionne de Graaff. Zij presenteert samen met Mart Smeets het jaarlijkse Sportgala 2011. "Mijn grote droom? Een Tour de France meemaken als verslaggeefster".

Sexy galajurk Dione de Graaff maakt tongen los

De sexy jurk die Dione de Graaff zaterdag droeg in de show van Paul de Leeuw was het gesprek van de dag op Twitter.

De jurk van de presentatrice maakte de tongen los op Twitter. Dione droeg de jurk omdat Paul haar er 'oogoverblindend' uit willde laten zien. De meeste reacties op het internet waren super positief.

"Wat droeg Dione de Graaff van #StudioSport een ontzettende mooie galajurk bij #Paul!", schrijft iemand. En: "Wat ziet die Dione de Graaff er fantastisch uit."

Dione vertelde aan Paul dat zij het oneens is met Mart Smeets. Wat haar betreft mogen ook goede presentatoren met een autocue werken. Helaas voor Dione zijn sommige kijkers die boodschap allang weer vergeten. Op Twitter is te lezen: "Ik heb net een klein half uur met open mond naar de tieten van Dione de Graaff zitten kijken. Had een maatje groter gemogen bij Paul."

Sportjournaliste Dione de Graaff (38) was als meisje van vijf al fan van voetbalclub Liverpool. Samen met haar ouders keek ze ook naar schaatsen en wielrennen en alle uitslagen hield ze bij in een schriftje. Ze wilde net als haar vader journalist worden, maar aan een carrière als sportverslaggever dacht ze geen moment. Tot ze in Tilburg ging studeren en haar passies voor sport en journalistiek bij elkaar kwamen.

1 opmerking: